luni, 31 octombrie 2011

A APARUT IN DEZBATERE PUBLICA PROIECTUL DE REORGANIZARE A POLITIEI LOCALE

TRANSPARENTA DECIZIONALA
In conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, Ministerului Administratiei si Internelor supune dezbaterii publice:
EXPUNERE DE MOTIVE
- click pentru vizualizare -


TABEL COMPARATIV
- click pentru vizualizare -

Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt aşteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro, până la data de 10.11.2011.

vineri, 28 octombrie 2011

PROPUNERILE GRUPEI SINDICALE CALARASI


    
PROPUNERILE GRUPEI SINDICALE CALARASI


a)diferentierea dupa numarul de locuitori sa fie sub 100.000. si peste 100.000. locuitori in loc de cifra propusa sub/peste 20.000. locuitori, avand in vedere ca la entitatile mici, sub 100.000. de locuitori fenomenul infractional si contraventional este relativ similar. D-abia in orasele mai mari de 100.000. locuitori rata infractionalitatii se mareste proportional.
b) sa se modifice O.G.63/2010, cea prin care am fost restructurati o data in 2010, devenind 1 la 1000 de locuitori,...astfel incat pentru ordine publica si circulatie sa fim 2 la 1000 de locuitori( 1 la 1000 deja existenti + 1 la 1000 pentru cadrele detasate din randul M.A.I.).
c)seful Politiei Locale sa fie cel aflat actualmente in functie( numit prin concurs de Consiliul Local, la propunerea Primarului), avand in vedere ca este manager institutional in conformitate cu practica europeana, ....si care sa aiba 3 adjuncti( unul civil, unul pentru ordine publica din randul cadrelor provenite din M.A.I. , la fel si pentru cel de-al 3-lea adjunct pentru circulatie).
d) clarificarea situatiei personalului deja angajat, avand in vedere ca a fost angrenat in majoritatea actiunilor de pastrare a ordinii publice si paza bunuri, pe salarii modeste, fara sporuri. Propunem ca actualul personal al Politiei Locale sa aiba in medie, 80% din veniturile totale ale celor care provin din M.A.I., pe functii similare.
e) Încadrarea activităţii poliţistului local în condiţii deosebite, speciale sau alte condiţii de muncă, conform art. 35 lit. b) din Legea nr. 155/2010.
f) Introducerea ocupaţiei de “agent poliţie locală” în Clasificarea Ocupaţiilor din România (C.O.R.).
g) Acordarea unei indemnizaţii de hrană în condiţiile stabilite prin actele normative aplicabile funcţionarilor publici cu statut special din cadrul M.A.I., respectiv, O.G. nr. 26/1994, republicată, privind drepturile de hrană în timp de pace ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.
h) Extinderea aplicării prevederilor H.G. nr. 1822/2004 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, asupra poliţiştilor locali, pentu a se incadra in prevederile art. 29 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Activitatea poliţistului local se încadreaza la activităţile menţionate la art. 30 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.


* propunerile scrise cu verde sunt ale unor colegi din alt sindicat, pe care le sustinem si noi in integralitatea lor.

duminică, 23 octombrie 2011

LUNI, 24.10.2011,AM INCERCAT SA FAC PUBLICA DUREREA NOASTRA


Mihail Cimpeanu, vicepresedinte al Sindicatului National al Politistilor Locali din Romania, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia HotNews.ro
Duminică, 23 octombrie 2011, 20:24 Actualitate | Esenţial

Mihail Cimpeanu
Mihail Cimpeanu
Foto: Arhiva personala
 Politia Locala ar urma sa fie reorganizata si va deveni o structura obligatorie in localitatile cu peste 20.000 de locuitori. In cazul celorlalte localitati, precum si in cazul celor 6 Sectoare din Capitala, Politia Locala va fi infiintata doar daca autoritatile locale considera necesar si doar daca au bani. Vezi detaliiaici. Ce efecte va avea reorganizarea Politiei Locale? Mihail Cimpeanu, vicepresedinte al Sindicatului National al Politistilor Locali din Romania - Columna, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Nota Redactiei:
  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
Întrebarea nr. 1 RADU COJOCARU
    • Dle. Cimpeanu, cum comentati salarizarea diferita intre politistii locali cu statut special si cei actuali, cu atributii specifice? Considerati ca politistii cu statut special preluati de Politia Romana, vor putea fi platiti si din 2012 tot din bugetul consolidat al statului ?
      • Mihail Cimpeanu
        Propunerea Guvernului de salarizare diferita intre politistii locali cu statut special si cei cu atributii specifice, vine probabil din diferenta de atributii si statut. Daca am respecta proportia dintre atributiile celor doua categorii de politisti , corect ar fi ca actualii politisti locali sa aiba 80-90% din veniturile( salarii, sporuri, norma de hrana) politistilor care o sa vina de la Politia Romana. Si rugam Guvernul sa se decida : ori ne acorda la toti statut special, ori devin toti functionari publici conform Legii 188/1999, eliminand astfel discriminarea de orice fel. Asa cum am zis, cei care provin din M.A.I. urmand sa ia cu 20% mai mult ca si venituri. Noi asa propunem, dar cine ne ia in seama?... La a 2-a intrebare va raspund ca in proiectul legii de reorganizare a Politiei Locale se prevede ca aceste cheltuieli cu salariile politistilor locali veniti din Politia Romana( definiti cu statut special), sa fie suportate de bugetele locale ale fiecarei unitati administrativ-teritoriale.
      • Întrebarea nr. 2 alin
        1. Cati oameni mai trebuie sa moara nevinovati pana cand Noul Cod Rutier va fi adoptat? Una din masuri nu ar trebui sa fie confiscarea masinii celui care din culpa a omorat un om, altfel firma de asigurari plateste si poti sa mai omori inca trei?

        2. Politistii de ce nu protesteaza in fata coruptiei judecatorilor care elibereaza criminali si clanuri interlope? Nu devine legea si aplicarea ei subiect de bataie de joc cu niste judecatori corupti?
        • Mihail Cimpeanu
          In unele tari, legislatia permite in astfel de cazuri, sa fie confiscata masina, dar asta este treaba guvernantilor si a Parlamentului sa legifereze schimbari. In ceea ce priveste protestul unei categorii socio-profesionale impotriva alteia, nu sunt de acord, indiferent de motive. Ca cetateni, putem protesta oricand si la adresa oricui, cu respectarea legii.
        • Întrebarea nr. 3 vasile
          proiectul de modificare al legii 155/2010 la orasele cu peste 20000 de locuitori practic lasa fara serviciu pe actualii lucratori din cadrul politiei locale vi se pare corect acest lucru.ce se poate face ca actualul proiect de lege sa fie amendat si care sunt propunerile sindicatului reprezentat de dumneavoastra?
          • Mihail Cimpeanu
            : Nu mi se pare corect, cel putin asa am inteles noi din proiectul Guvernului, din moment ce avem " numai atribuţiile prevăzute la art. 6 alin. (2), cu excepţia lit. h), la art. 7 alin. (2) şi la art. 8 – 11 ", care sunt valabile pentru orasele sub 20.000 locuitori. Daca am inteles gresit, Guvernul sa dezminta , ne-am bucura sa nu fie asa ! Sindicatul nostru, prin dna. Presedinte Corina Ionita, face demersurile legale pentru a aduce modificari proiectului de lege. In aceasta saptamana o sa definitivam propunerile noastre, dupa ce ne consultam colegii din tara. Pana atunci, va spun propunerile mele:
            a) diferentierea dupa numarul de locuitori sa fie sub 100.000. si peste 100.000. locuitori in loc de cifra propusa sub/peste 20.000. locuitori, avand in vedere ca la entitatile mici, sub 100.000. de locuitori fenomenul infractional si contraventional este relativ similar. D-abia in orasele mai mari de 100.000. locuitori rata infractionalitatii se mareste proportional.
            b) sa se modifice O.G.63/2010, cea prin care am fost restructurati o data in 2010, devenind 1 la 1000 de locuitori,...astfel incat pentru ordine publica si circulatie sa fim 2 la 1000 de locuitori( 1 la 1000 deja existenti + 1 la 1000 pentru cadrele detasate din randul M.A.I.).
            c)seful Politiei Locale sa fie cel aflat actualmente in functie( numit prin concurs de Consiliul Local, la propunerea Primarului), avand in vedere ca este manager institutional in conformitate cu practica europeana, ....si care sa aiba 3 adjuncti( unul civil, unul pentru ordine publica din randul cadrelor provenite din M.A.I. , la fel si pentru cel de-al 3-lea adjunct pentru circulatie).
            d) clarificarea situatiei personalului deja angajat, avand in vedere ca a fost angrenat in majoritatea actiunilor de pastrare a ordinii publice si paza bunuri, pe salarii modeste, fara sporuri. Propunem ca actualul personal al Politiei Locale sa aiba in medie, 80% din veniturile totale ale celor care provin din M.A.I., pe functii similare.
            • Mihail Cimpeanu
              e) mai sunt si altele, pe care o sa le comunicam presei in curand
            • Întrebarea nr. 4 ana maria iorga
              1. Este normal ca actualii directori de la Politiile Locale sa fie schimbati fiindca nu provin din cadrele M.A.I. ?
              2. Actualii politisti locali se plang de salarii foarte mici, intre 5-7 milioane net, ce actiuni sindicale ati intreprins in ultimul an de zile, ca la greve nu v-am prea vazut ?
              • Mihail Cimpeanu
                Nu mi se pare normal ca directorii sa fie din randul cadrelor M.A.I., propunerea mea am spus-o in raspunsul anterior. Raportat la salariile mici aveti dreptate, de aceea am actionat angajatorul in judecata pentru obtinerea normei de hrana si a sporului de dispozitiv, procesul fiind acum pe rol la Curtea de Apel Bucuresti. In privinta grevelor, am ales in loc de calea "vocala", calea legala,...asa cum deja v-am spus.
              • Întrebarea nr. 5 jiji
                Impartirea populatiei sub 20 000 de locuitori si peste 20 000 nu vi se pare arbitrara?
                Ce credeti despre acest lucru?
                • Mihail Cimpeanu
                  Ba da, am raspuns mai sus, propunerea mea este in sub/peste 100.000 de locuitori, sau chiar mai multe categorii, functie de rata infractionalitatii.
                • Întrebarea nr. 6 movila elisav
                  dupa cate am inteles aceasta lege nu v-a intra in parlament pt modificare.....ci prin hg....dupa spusele dlui Igas...atunci cum ramane cu acei politisti locali din orasele de peste 20000 de locuitori?care acum fac ordine publica..si trebuie sa ramana 1 la 5000....
                  • Mihail Cimpeanu
                    Domnul Igas in interviul din 6 oct.2011 vorbea de Politia Primarilor, etc. In proiectul de lege se vorbeste de 1 la 1000 pentru ordine publica si circulatie si de 1 la 5000 pentru cei care provin din aparatul Primariei pentru disciplina in constructii, comert stradal, etc.
                  • Întrebarea nr. 7 contribuabilul
                    Cu respect va rog sa va spuneti parerea l-a urmatoarele in trebari.

                    //

                    -Cum se va impaca culoarea politica a primarului cu activitatea acestei structuri(cit de aservita va fi)
                    -Incadrarea se va face pe principile politistului statal- control psihologic permanent, scolarizare profesionala in scolile MAI, testari profesionale , evaluarii.

                    /

                    -Crdeti ca dupa alegerile urmatoare , aceasta structura se va dizolva si se va reactiva adevarata politie devastata de orgoliul si lipsa de profesionalism al celor din MAI. A se vedea paza militarizata si tot ce a urmat dupa , gardieni, politie ....
                    -Expunerea de motive ca nota conceptuala nu este obiectiva si nu crede nimeni in fraza care spune ca populatia tarii este incantata ca se infiinteaza inca o structura capusa pe bugetul tarii,

                    ///

                    Va rog sa-mi acceptati scuzele pentru numarul mare de intrebari. Cu consideratie .(editat de HotNews.ro)
                    • Mihail Cimpeanu
                      Ca functionar public, nu vreau sa fac speculatii despre culori politice, teoretic toata lumea trebuie sa respecte legislatia actuala. Incadrarile se vor face dupa standardele M.A.I., asa reiese din proiectul de lege. Nu cred ca se va desfiinta si nu sunt de acord cu Dvs. raportat la faptul ca cei din M.A.I. ar fi lipsiti de profesionalism, dupa cum nu cred nici ca Politia Locala este o capusa pe bugetul tarii,..dupa cum afirmati Dvs.
                    • Întrebarea nr. 8 giga
                      Buna ziua,
                      am  intrebari scurte su vreau niste raspunsuri la fel:
                      - cu ce se ocupa politia comunitara (in afara de ridicat masini) ?
                      - care sunt criteriile de angajare acolo si ce pregatire au politistii locali ?
                      - am vazut mai multe masini inscriptionate cu 'politia locala / comunitara / rurala' - e acelasi lucru ?
                      Multumesc pt raspunsuri.
                      • Mihail Cimpeanu
                        Politia Locala are atributiile prevazute de Legea 155/2010, care nu se rezuma doar la ridicat masini. Daca n-ati gasit-o pana acum pe internet, va spun eu acum, cateva din atributii:
                        Poliţia locală funcţionează, în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii:
                        a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor;
                        b) circulaţia pe drumurile publice;
                        c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal;
                        d) protecţia mediului;
                        e) activitatea comercială;
                        f) evidenţa persoanelor;
                        g) alte domenii stabilite prin lege.
                        La Politia Locala va puteti angaja prin concurs conform legii. Politistii locali , functionari publici au studii medii, unii si superioare, iar personalul contractual de paza poate avea doar studiile gimnaziale. Pentru alte detalii adresati-va potentialului angajator.
                        Politia Locala este fosta Politie Comunitara asa cum ne ironizati subtil Dvs, dar nu este acelasi lucru cu Politia Rurala( fostii sefi de post din comune).
                      • Întrebarea nr. 9 Dorin
                        Care vor fi normativele de personal pentru fiecare domeniu de competenta al Politiei Locale?


                        joi, 20 octombrie 2011

                        CONTRAPROPUNERI la proiectul de modificare a legii Politiei Locale in vederea reorganizarii


                        Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea reorganizării Poliţiei Locale, este inadmisibil pentru următoarele motive:
                        1.    Se nasc noi subordonări ale autorităţilor publice locale şi în special a primarului faţă de Poliţia RomânăInstituţia Prefectului şi alte instituţii sau servicii deconcentrate la nivelul teritoriului;

                        2.    Sunt discriminate categoriile de personal care ocupă funcţii specifice de poliţişti locali, funcţionarii publici care ocupă funcţii publice generale şi personalul contractual;

                        3.    Transferarea personalului cu statut special naşte o uriaşă discriminare, faţă de ceilalţi funcţionari publici deja existenţi în cadrul autorităţii publice;


                             4.      Primarul, în calitatea sa de conducător al serviciilor publice din aria de competenţă, să fie sancţionat de propriul serviciu, să nu subordoneze şi să angajeze personalul propriu.
                        Exemplu: selecţia personalului, organizarea concursului, o face Inspectoratul General al Poliţiei Romane;

                             5.      Se încalcă flagrant autonomia locala.
                        Exemplu: controalele sunt dispuse şi efectuate de către Ministerul de Interne, Politia Romana, etc;

                             6.      Restructurarea efectivă a Poliţiei Române cade exclusiv în sarcina autorităţilor publice locale, după ce acestea au trecut deja printr-o restructurare la sfârşitul anului 2010;

                             7.      Nu este clarificat ce se va întâmpla cu personalul deja angajat şi care a fost angrenat în majoritatea acţiunilor de păstrare a ordinii publice şi pază bunuri, pe salarii modeste, fără sporuri;

                            8.      Nu este clarificată situaţia când numărul de posturi existente este dimensionat deja la un angajat in politia locala la 1 000 locuitori. Ce se întâmplă cu angajaţii actuali, le încetează relaţiile de serviciu?

                            9.      Transferul de atribuţii noi către administraţia publică locală atrage după sine prevederea de surse financiare corespunzătoare. A se vedea ca in propunerea prezenta se specifica clar ca: Legea 155/2010 a politiei locale art. 39, alin:
                        (1)   Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale poliţiei locale care funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică se asigură din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local.
                        (2)   În cazul în care poliţia locală se organizează ca un compartiment funcţional în cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general al municipiului Bucureşti, activitatea acesteia se finanţează integral din bugetul local.

                          10.  Conform acestui proiect, Poliţia Locală, în fapt este subordonată clar Poliţiei Române, plătită de comunitatea locală cu reguli stabilite de către Inspectoratul General al Politiei Române.

                          11.  Atribuţiile şefului politiei locale nu sunt definite, subordonare, la fel numirea. Primarul propune, Politia Română organizează concursul şi propune primarului numirea acestuia, prin intermediul autorităţii deliberative, primarul pierzând rolul de angajator.

                          12.  Operativitatea Poliţiei Locale este obstrucţionată în cazul utilizării şi prelucrării datelor cu caracter personal, această activitate rămâne cu prioritate în curtea MAI;

                          13.  Strategiile de nivel local nu sunt prevăzute în lege, ci numai cele de nivel naţional elaborate de MAI şi Poliţia Română. În situaţia descrisă Poliţia Locală va fi executantul unor obligaţii ale statului dar nu şi cele ale nivelului local.

                          14.  Sectoarele Municipiului Bucureşti sunt asimilate unităţilor administrativ-teritoriale cu o populaţie mai mică de 20.000 locuitori şi nu li se impune aplicarea acestui proiect, considerăm că este totuşi o discriminare.

                           15.  Directorul Executiv, care are si rol de manager institutional, sa fie fara statut special, dintre cei care au promovat un examen si au fost numiti in functie de catre autoritatea deliberativa si care nu contravene aquis-ului comunitar.(in proiect se propune ca seful Politiei Locale si adjunctul sau sa fie functionar public cu statut special, deci din randul M.A.I., lucru cu care NU SUNTEM DE ACORD). Dorim directori civili, chiar daca si ofiterii din M.A.I. sunt considerati tot civili, noi ii vedem militari de cariera.

                        Măsura restructurării Poliţiei Române este sarcina statului şi nu a administraţiei publice locale.
                        Administraţia publică locală a efectuat deja restructurarea serviciilor publice şi personalului.
                        Constituţia României şi Carta Europeană a Autonomiei  Locale stabileşte dreptul la autonomie şi gestiune în interesul comunităţilor locale cât şi la „resurse financiare proprii şi suficiente, proporţionale cu competenţele prevăzute de constituţie sau de lege”.
                        Aşadar, considerăm că serviciul public de Poliţie Locală trebuie să fie rezultatul nevoilor locale, legea fiind rodul autorităţilor publice locale şi numai după o consultare publică corespunzătoare.
                        Dezbaterea reglementărilor necesită timp de analiză a necesităţii şi oportunităţii în condiţii de eficacitate tehnică şi financiară.
                        Nivelurile de decizie trebuiesc respectate de jos în sus: consultare publică, însuşirea propunerilor de către administraţiile publice locale, echilibrarea bugetară, prin dialog cu guvernul în calitatea sa de structură executivă, aprobarea în Parlamentul României şi promulgarea legii de către Preşedintele României.