PROPUNERILE GRUPEI SINDICALE CALARASI
a)diferentierea dupa numarul de locuitori sa fie sub 100.000. si peste 100.000. locuitori in loc de cifra propusa sub/peste 20.000. locuitori, avand in vedere ca la entitatile mici, sub 100.000. de locuitori fenomenul infractional si contraventional este relativ similar. D-abia in orasele mai mari de 100.000. locuitori rata infractionalitatii se mareste proportional.
b) sa se modifice O.G.63/2010, cea prin care am fost restructurati o data in 2010, devenind 1 la 1000 de locuitori,...astfel incat pentru ordine publica si circulatie sa fim 2 la 1000 de locuitori( 1 la 1000 deja existenti + 1 la 1000 pentru cadrele detasate din randul M.A.I.).
c)seful Politiei Locale sa fie cel aflat actualmente in functie( numit prin concurs de Consiliul Local, la propunerea Primarului), avand in vedere ca este manager institutional in conformitate cu practica europeana, ....si care sa aiba 3 adjuncti( unul civil, unul pentru ordine publica din randul cadrelor provenite din M.A.I. , la fel si pentru cel de-al 3-lea adjunct pentru circulatie).
d) clarificarea situatiei personalului deja angajat, avand in vedere ca a fost angrenat in majoritatea actiunilor de pastrare a ordinii publice si paza bunuri, pe salarii modeste, fara sporuri. Propunem ca actualul personal al Politiei Locale sa aiba in medie, 80% din veniturile totale ale celor care provin din M.A.I., pe functii similare.
c)seful Politiei Locale sa fie cel aflat actualmente in functie( numit prin concurs de Consiliul Local, la propunerea Primarului), avand in vedere ca este manager institutional in conformitate cu practica europeana, ....si care sa aiba 3 adjuncti( unul civil, unul pentru ordine publica din randul cadrelor provenite din M.A.I. , la fel si pentru cel de-al 3-lea adjunct pentru circulatie).
d) clarificarea situatiei personalului deja angajat, avand in vedere ca a fost angrenat in majoritatea actiunilor de pastrare a ordinii publice si paza bunuri, pe salarii modeste, fara sporuri. Propunem ca actualul personal al Politiei Locale sa aiba in medie, 80% din veniturile totale ale celor care provin din M.A.I., pe functii similare.
e) Încadrarea activităţii poliţistului local în condiţii deosebite, speciale sau alte condiţii de muncă, conform art. 35 lit. b) din Legea nr. 155/2010.
f) Introducerea ocupaţiei de “agent poliţie locală” în Clasificarea Ocupaţiilor din România (C.O.R.).
g) Acordarea unei indemnizaţii de hrană în condiţiile stabilite prin actele normative aplicabile funcţionarilor publici cu statut special din cadrul M.A.I., respectiv, O.G. nr. 26/1994, republicată, privind drepturile de hrană în timp de pace ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.
h) Extinderea aplicării prevederilor H.G. nr. 1822/2004 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, asupra poliţiştilor locali, pentu a se incadra in prevederile art. 29 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Activitatea poliţistului local se încadreaza la activităţile menţionate la art. 30 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
* propunerile scrise cu verde sunt ale unor colegi din alt sindicat, pe care le sustinem si noi in integralitatea lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu