joi, 20 octombrie 2011

CONTRAPROPUNERI la proiectul de modificare a legii Politiei Locale in vederea reorganizarii


Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea reorganizării Poliţiei Locale, este inadmisibil pentru următoarele motive:
1.    Se nasc noi subordonări ale autorităţilor publice locale şi în special a primarului faţă de Poliţia RomânăInstituţia Prefectului şi alte instituţii sau servicii deconcentrate la nivelul teritoriului;

2.    Sunt discriminate categoriile de personal care ocupă funcţii specifice de poliţişti locali, funcţionarii publici care ocupă funcţii publice generale şi personalul contractual;

3.    Transferarea personalului cu statut special naşte o uriaşă discriminare, faţă de ceilalţi funcţionari publici deja existenţi în cadrul autorităţii publice;


     4.      Primarul, în calitatea sa de conducător al serviciilor publice din aria de competenţă, să fie sancţionat de propriul serviciu, să nu subordoneze şi să angajeze personalul propriu.
Exemplu: selecţia personalului, organizarea concursului, o face Inspectoratul General al Poliţiei Romane;

     5.      Se încalcă flagrant autonomia locala.
Exemplu: controalele sunt dispuse şi efectuate de către Ministerul de Interne, Politia Romana, etc;

     6.      Restructurarea efectivă a Poliţiei Române cade exclusiv în sarcina autorităţilor publice locale, după ce acestea au trecut deja printr-o restructurare la sfârşitul anului 2010;

     7.      Nu este clarificat ce se va întâmpla cu personalul deja angajat şi care a fost angrenat în majoritatea acţiunilor de păstrare a ordinii publice şi pază bunuri, pe salarii modeste, fără sporuri;

    8.      Nu este clarificată situaţia când numărul de posturi existente este dimensionat deja la un angajat in politia locala la 1 000 locuitori. Ce se întâmplă cu angajaţii actuali, le încetează relaţiile de serviciu?

    9.      Transferul de atribuţii noi către administraţia publică locală atrage după sine prevederea de surse financiare corespunzătoare. A se vedea ca in propunerea prezenta se specifica clar ca: Legea 155/2010 a politiei locale art. 39, alin:
(1)   Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale poliţiei locale care funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică se asigură din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local.
(2)   În cazul în care poliţia locală se organizează ca un compartiment funcţional în cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general al municipiului Bucureşti, activitatea acesteia se finanţează integral din bugetul local.

  10.  Conform acestui proiect, Poliţia Locală, în fapt este subordonată clar Poliţiei Române, plătită de comunitatea locală cu reguli stabilite de către Inspectoratul General al Politiei Române.

  11.  Atribuţiile şefului politiei locale nu sunt definite, subordonare, la fel numirea. Primarul propune, Politia Română organizează concursul şi propune primarului numirea acestuia, prin intermediul autorităţii deliberative, primarul pierzând rolul de angajator.

  12.  Operativitatea Poliţiei Locale este obstrucţionată în cazul utilizării şi prelucrării datelor cu caracter personal, această activitate rămâne cu prioritate în curtea MAI;

  13.  Strategiile de nivel local nu sunt prevăzute în lege, ci numai cele de nivel naţional elaborate de MAI şi Poliţia Română. În situaţia descrisă Poliţia Locală va fi executantul unor obligaţii ale statului dar nu şi cele ale nivelului local.

  14.  Sectoarele Municipiului Bucureşti sunt asimilate unităţilor administrativ-teritoriale cu o populaţie mai mică de 20.000 locuitori şi nu li se impune aplicarea acestui proiect, considerăm că este totuşi o discriminare.

   15.  Directorul Executiv, care are si rol de manager institutional, sa fie fara statut special, dintre cei care au promovat un examen si au fost numiti in functie de catre autoritatea deliberativa si care nu contravene aquis-ului comunitar.(in proiect se propune ca seful Politiei Locale si adjunctul sau sa fie functionar public cu statut special, deci din randul M.A.I., lucru cu care NU SUNTEM DE ACORD). Dorim directori civili, chiar daca si ofiterii din M.A.I. sunt considerati tot civili, noi ii vedem militari de cariera.

Măsura restructurării Poliţiei Române este sarcina statului şi nu a administraţiei publice locale.
Administraţia publică locală a efectuat deja restructurarea serviciilor publice şi personalului.
Constituţia României şi Carta Europeană a Autonomiei  Locale stabileşte dreptul la autonomie şi gestiune în interesul comunităţilor locale cât şi la „resurse financiare proprii şi suficiente, proporţionale cu competenţele prevăzute de constituţie sau de lege”.
Aşadar, considerăm că serviciul public de Poliţie Locală trebuie să fie rezultatul nevoilor locale, legea fiind rodul autorităţilor publice locale şi numai după o consultare publică corespunzătoare.
Dezbaterea reglementărilor necesită timp de analiză a necesităţii şi oportunităţii în condiţii de eficacitate tehnică şi financiară.
Nivelurile de decizie trebuiesc respectate de jos în sus: consultare publică, însuşirea propunerilor de către administraţiile publice locale, echilibrarea bugetară, prin dialog cu guvernul în calitatea sa de structură executivă, aprobarea în Parlamentul României şi promulgarea legii de către Preşedintele României.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu